Page content

Afmetingen van afbeeldingen op social media

De populaire social media netwerken zijn constant in ontwikkeling. Regelmatig komen ze met nieuwe updates om het de gebruikers nog gemakkelijker te maken.

Maar met al die nieuwe functionaliteiten en lay-out, wijzigen vaak ook de afmetingen van de afbeeldingen.

De door jou met zorg samengestelde afbeeldingen moeten dan weer opnieuw gemaakt worden in de nieuwe formaten.Lees meer

Hoe actief zijn gebruikers op sociale media?

Linkedin, Twitter, Facebook, Google+ en nieuwkomer Pinterest zijn de meest populaire sociale netwerken. Maar hoe actief zijn de gebruikers eigenlijk op deze netwerken?

Facebook spant nog steeds de kroon met 901 miljoen gebruikers, gevolgd door Twitter met 555 miljoen gebruikers. Als je kijkt naar de gemiddelde tijdsbesteding dan scoort Pinterest ook erg goed.Lees meer

Linkedin voor bedrijven

Veel kleinere bedrijven richten hun pijlers op Facebook.

Toch blijkt uit onderzoeken dat Linkedin het meest effectieve sociale netwerk is om nieuwe klanten of opdrachten te vinden.

Linkedin heeft een leuke videoserie gemaakt om kleine ondernemingen uit te leggen waarvoor ze Linkedin kunnen inzetten.Lees meer

64 Pinterest Marketing Tips en Trics

Pinterest is uitermate geschikt voor merken met een sterk lifestyle karakter, zoals mode, beauty, sport, design, kunst of reizen.

Pinterest is een visueel platform waarmee je engagement met je merk en zelfs verkoop kunt bevorderen.

Pinterest bewaart een link naar de oorspronkelijke website waar de afbeelding of video is gevonden.Lees meer

De Power van Pinterest

Alle ogen zijn nog steeds gericht op Pinterest, het snelst groeiende sociale netwerk waar gebruikers beelden verzamelen en delen die ze op het web tegenkomen door ze op hun online pinboards vast te pinnen.

Pinterest wordt steeds vaker als inspiratiebron gebruikt voor nieuwe modetrends, tuininspiratie of lekkere recepten. Maar Pinterest kun je ook heel goed voor zakelijke doeleinden inzetten.Lees meer

Klanten eisen goede klantenservice

Een tevreden klant is nog geen trouwe klant. Een tevreden klant vindt dat hij waar krijgt voor zijn geld. Maar daar heeft hij tenslotte voor betaald. Daar heeft hij dus recht op.

Klanten worden steeds veeleisender. Het product en de service moet gewoon goed zijn. Er is immers keuze genoeg en er zijn voldoende alternatieven. Klanten pikken gewoon geen slechte service meer.Lees meer

De klant is weer koning

Sinds de opkomst van sociale media is de klant weer koning. De klant kan zijn stem laten horen en is daardoor 'in control'. Er is weer meer aandacht voor klantenservice. Slechte service krijg je namelijk direct terug op je bord.

Via Twitter of Facebook kan een klant zijn ongenoegen uiten en is daardoor een stuk machtiger geworden. Dit kan namelijk een grote impact hebben op je reputatie.Lees meer

Honda maakt goed debuut op Pinterest

Honda maakt deze week een geweldig debuut op Pinterest met een opvallende actie, genaamd 'Pintermission'. Met deze actie wil Honda mensen stimuleren om even een pauze te nemen van Pinterest.

Dit is een leuke voorbeeld case hoe je Pinterest in kan zetten als extra marketingkanaal. Honda zet Pinterest in voor de promotie van de lancering van de nieuwe  CR-V.Lees meer

Geheime wapens van Facebook, Twitter, Linkedin en Google+

Een groot deel van je doelgroep is waarschijnlijk al op een bepaalde manier actief op social media netwerken. Als je je met je doelgroep wil verbinden, zul je daar moeten zijn waar ook de doelgroep zich bevindt. En dat is social media.

Maar ga je je dan richten op Facebook, Twitter of juist op Linkedin? Of toch maar op Google+? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende sociale media? En waar moet je rekening mee houden?Lees meer

Iedereen is een online merk

Wat is jouw online reputatie? Of je het nu leuk vind of niet, iedereen is tegenwoordig een personal brand. Heb je jezelf wel eens opgezocht in Google? Wat wordt er op internet over je gezegd of geschreven?

Maar wat houdt jouw persoonlijk merk in en kun je daar invloed op uitoefenen? Ja dat kan met de juiste personal branding strategie.Lees meer