Page content

Laat op LinkedIn zien hoe vakkundig je bent!

De optie om je ‘vaardigheden en deskundigheid’ (skills & expertise) aan te geven op Linkedin bestaat nog niet zo heel lang, maar is wel een heel belangrijk onderdeel van je LinkedIn profiel.

Hiermee kun je nog eens extra benadrukken wat jouw deskundigheid is. En wat ook heel belangrijk is, om je profiel 100% compleet te krijgen, dien je namelijk minimaal 5 vaardigheden in te vullen.Lees meer

Post Linkedin Updates niet via Twitter

Als je vanuit Twitter een bericht op Linkedin post, dan kunnen je Linkedin connecties daar binnen Linkedin niks mee. Jouw contacten kunnen er niet op reageren, geen commentaar op geven of jouw bericht verder onder de aandacht brengen bij hun netwerk.

Het is dus verstandiger om een bericht eerst op Linkedin te plaatsen en vervolgens te crossposten naar Twitter.Lees meer

7 redenen om sociale media te omarmen

Zo'n 10 miljoen Nederlanders maken inmiddels gebruik van sociale netwerksites. Als ondernemer kun je dus niet achter blijven om ook actief te zijn op sociale media als je je doelgroep wilt bereiken. Want als je je met je doelgroep wilt verbinden, zul je daar moeten zijn waar de doelgroep zich bevindt. En dat is op sociale media.

Sociale media zijn een gegeven

We besteden uren per week aan sociale media. Veel mensen zijn in het bezit van een smartphone en praten met vrienden op Facebook.

Het merendeel van je doelgroep heeft waarschijnlijk de nieuwe technologie en manier van communiceren allang omarmt.

Sociale media zijn geen hype meer en niet meer weg te denken uit onze samenleving. We communiceren nu op een andere manier met elkaar en veel vaker online.

De ROI van sociale media

De ROI van sociale media is moeilijk te bepalen. Wat is de ROI van klantbezoeken of de telefoon beantwoorden. Sociale media zijn gewoon andere communicatiemiddelen. Kun je je het veroorloven om niet met je klanten te communiceren?

Neem deel aan de discussie

Er wordt op sociale media ook steeds vaker over merken gesproken dus de kans is groot dat er ook over jouw product of dienst online gesproken wordt. Zorg dus dat je deel neemt aan deze discussie! Dat je je menselijke kant en je passie laat zien.

De cijfers zijn duizelingwekkend en het aantal gebruikers groeit nog iedere dag. Wereldwijd hebben ruim 900 miljoen mensen een Facebook account, 555 miljoen een Twitteraccount en zijn er meer dan 150 miljoen Linkedin gebruikers. Dagelijks worden er 340 miljoen Tweets verstuurd en 4 miljard YouTube video’s bekenen.

Er komen steeds meer sites en programma’s die de consument uitnodigen te delen, te participeren en te creëren.

7 redenen om wel sociale media te gebruiken

  • 85% van de klanten verwacht van bedrijven dat ze actief zijn op sociale media.
  • Bedrijven die bloggen hebben 55% meer website bezoekers en 67% meer leads.
  • 68% van de mensen op jouw emaillijst en van jouw twittervolgers zijn genegen om bedrijven die ze volgen business te gunnen.
  • 51% van jouw Facebook fans doet zaken met merken die ze volgen.
  • Email marketing heeft een respons van 2o tot 30%
  • 30% van de vragen en complimenten van klanten op social media blijven onbeantwoord (neem je de telefoon ook niet op 30% van de tijd?)
  • 71% van de klachten op Twitter blijft onbeantwoord en van de 29% die wel beantwoord werden, was 83% van de klanten tevreden.

Toon je betrokkenheid

Misschien heb jij niet zo veel met sociale media. Toch is het belangrijk om te monitoren wat er online over je merk gezegd of geschreven wordt.

Je kunt dan de interactie aangaan met klanten en reageren. Je laat zien dat je klanten belangrijk voor je zijn en dat je open staat voor een dialoog. Hierdoor voelen mensen zich gewaardeerd en zijn eerder geneigd om zaken met je te (blijven) doen.

7 redenen om sociale media te omarmen

bron infographic: j6design

Afmetingen van afbeeldingen op social media

De populaire social media netwerken zijn constant in ontwikkeling. Regelmatig komen ze met nieuwe updates om het de gebruikers nog gemakkelijker te maken.

Maar met al die nieuwe functionaliteiten en lay-out, wijzigen vaak ook de afmetingen van de afbeeldingen.

De door jou met zorg samengestelde afbeeldingen moeten dan weer opnieuw gemaakt worden in de nieuwe formaten.Lees meer

Hoe actief zijn gebruikers op sociale media?

Linkedin, Twitter, Facebook, Google+ en nieuwkomer Pinterest zijn de meest populaire sociale netwerken. Maar hoe actief zijn de gebruikers eigenlijk op deze netwerken?

Facebook spant nog steeds de kroon met 901 miljoen gebruikers, gevolgd door Twitter met 555 miljoen gebruikers. Als je kijkt naar de gemiddelde tijdsbesteding dan scoort Pinterest ook erg goed.Lees meer

Linkedin voor bedrijven

Veel kleinere bedrijven richten hun pijlers op Facebook.

Toch blijkt uit onderzoeken dat Linkedin het meest effectieve sociale netwerk is om nieuwe klanten of opdrachten te vinden.

Linkedin heeft een leuke videoserie gemaakt om kleine ondernemingen uit te leggen waarvoor ze Linkedin kunnen inzetten.Lees meer

64 Pinterest Marketing Tips en Trics

Pinterest is uitermate geschikt voor merken met een sterk lifestyle karakter, zoals mode, beauty, sport, design, kunst of reizen.

Pinterest is een visueel platform waarmee je engagement met je merk en zelfs verkoop kunt bevorderen.

Pinterest bewaart een link naar de oorspronkelijke website waar de afbeelding of video is gevonden.Lees meer

De Power van Pinterest

Alle ogen zijn nog steeds gericht op Pinterest, het snelst groeiende sociale netwerk waar gebruikers beelden verzamelen en delen die ze op het web tegenkomen door ze op hun online pinboards vast te pinnen.

Pinterest wordt steeds vaker als inspiratiebron gebruikt voor nieuwe modetrends, tuininspiratie of lekkere recepten. Maar Pinterest kun je ook heel goed voor zakelijke doeleinden inzetten.Lees meer

Klanten eisen goede klantenservice

Een tevreden klant is nog geen trouwe klant. Een tevreden klant vindt dat hij waar krijgt voor zijn geld. Maar daar heeft hij tenslotte voor betaald. Daar heeft hij dus recht op.

Klanten worden steeds veeleisender. Het product en de service moet gewoon goed zijn. Er is immers keuze genoeg en er zijn voldoende alternatieven. Klanten pikken gewoon geen slechte service meer.Lees meer